Hoe verbeter je jouw Facebook bedrijfspagina? Social media marketing tips.

Hoe verbeter je jouw Facebook bedrijfspagina? Social media marketing tips.

Hoe zorg je ervoor dat jouw Facebook bedrijfspagina succes boekt? Deze 5 onderstaande social media marketing tips zorgen ervoor dat je Facebook bedrijfspagina nog beter scoort op Facebook en zo jouw diensten en producten beter onder de aandacht komen.

Evalueer en optimaliseer jouw Facebook bedrijfspagina als volgt:

Bedrijfsinfo

Voeg relevante en bondige bedrijfsinformatie, alsook contactgegevens toe op de infopagina van jouw bedrijf. Respecteer de voorziene tekstlengte van 140 tekens. Zo vermijd je dat de tekst onnodig wordt onderbroken in het midden van een zin. Integreer ook zeker een link naar je eigen bedrijfswebsite of andere relevante websites. Leg ook een link naar de andere sociale mediakanalen die je bedrijf gebruikt.

Profielbeeld

Plaats een profielfoto op je bedrijfspagina. Deze foto zorgt voor een volledig bedrijfsprofiel en oogt professioneel. Zorg ervoor dat deze foto ook goed vertegenwoordigt waarvoor het bedrijf staat. Zo kan je kiezen voor een duidelijke foto van je activiteiten of het bedrijfslogo. Een duidelijke en goede foto is essentieel, aangezien deze foto ook verschijnt bij elke statusupdate van het bedrijf.

Volgende elementen dien je te vermijden in je profielfoto:

  • prijzen
  • contactgegevens
  • call-to-action
  • auteurs-beschermde beelden
  • grafische elementen toegevoegd in het beeld

Conversatie

Een bedrijfspagina op Facebook hoort te leven. Regelmatige statusupdates zijn hierbij essentieel. Voer conversatie met je community. Vraag naar meningen, reacties over producten. Dit kan waardevolle informatie opleveren voor je bedrijf en eventuele verbetering van je producten en service. Wees niet bang van je community, zie hen als een belangrijk element in je conversation management.

Content marketing strategie

Stippel een content strategie uit en schrijf op regelmatige basis over relevante informatie met betrekking tot je sector. Schrijf over zaken waar jouw community iets aan heeft. En groei uit tot een belangrijke bron aan informatie binnen jouw sector. Post ook filmpjes met unieke bedrijfsbeelden op je bedrijfspagina. Of start een actie om je community nog meer bij je brand te betrekken.

Jouw Facebook pagina en andere sociale media pagina’s waarop je als bedrijf aanwezig bent vormen meer en meer een uiterst belangrijk element in je algemene marketing strategie. Besteed, net als je met je andere communicatiekanalen doet, voldoende aandacht aan je aanwezigheid op de sociale media kanalen. Meer en meer zoekopdrachten worden uitgevoerd op je merk, waarbij ook meteen je volledige digitale identiteit wordt blootgelegd.

Potentiële klanten, klanten en toekomstige werknemers volgen je op Facebook, houden je status in de gaten, lezen je tweets, en vormen zo een mening over je merk, producten en diensten. Het is dus essentieel om ook op ‘sociaal’ vlak een goede social media marketing strategie te voeren, volledig gealigneerd met je algemene marketing en communicatiestrategie.